Bebek Güvenlik Kamerası!!!

Bebeğim gece uyurken rahat mı?,herhangi bir sorun yaşıyor mu? diye kara kara düşünen anneler, çocuğunu iş yerinde özlemle anan anne-babalar; artık içiniz rahat edebilir.Bebek güvenlik kameraları internete bağlanarak bilgisayardan, IOS-Android telefonlardan ve tabletten bebeğinizi rahatça izlemenize olanak sağlıyor.

Ben bebeği için çalışmayı bırakmış bir anneyim.7/24 bebeğimin yanında olmaya çalışıyorum.Tabi o uyurken benden rahatsız olduğu için odalarımızı ayırınca gece 12 saat boyunca onu merak edip duruyorum.Bazı zamanlar oluyor ki geceleri ayaklanıp ağladıktan sonra tekrar kendi kendine uyuyakalıyor.işte o zamanlarda ben de meraktan uyuyamaz oluyorum.acaba nasıl bir pozisyonda uyudu? üstü açık kaldı, üşüdü mü? sıpam odasına gidince de hemen uyanır, nasıl kontrol edebilirim diye kafayı yiyordum.

Hele eşimdeki felakat senaryolarını bir duysanız. ‘yüzüstü uyuyakaldıysa ve geri dönemezse, nefessiz kalırsa!’ ,’yorgan başına dolandıysa!’  öyle olduysa böyle olduysa kalkamazsa, dönemezse,uyanamazsa…

Eşimin korkuları benimkinden çok olunca artık dayanamadık bir kamera alalım dedik.

Tabi ki bebek kameraları nedir,nasıl özelliklere sahip olmalıdır hiç bir bilgimiz yoktu.Öyle detaylı anlatan bir blog da bulamadım doğrusu.üstelik normal güvenlik kameraları ile aynı kategoride olduğu için bebek kamerası normal güvenlik kameralarıyla çok karıştırılmış.

Bendeniz yine okuyucularını bilgilendirmek üzere kamerayı aldıktan hemen 2. gün sonra bu yazıyı yazmaya karar verdim.Aslında amacım benim gibi evde bebeğiyle ilgilenemeyen annelerin içinin rahat etmesini istedim.Bakıcıya güvenemeyip içleri rahat etmediği, gün içinde bebeğini çok özlediği zamanlarda internetten girip bebeğini görmenin ne büyük bir lütuf olduğunu düşündüm.umarım yardımcı olabilirim.

Biz eşimin, çok erken gidip geç saatte dönmesiyle oğlumuzu bir haftadır göremediği bir dönemde, hasretten bir gece dellenip ‘yeter artık onu görmek istiyorum, rahatça uyumak istiyorum’ diye isyan etmesiyle internete girip şöyle bir baktık.Eşim sabırsızdır,dikkati çabucak dağılır.İlk gördüğüne ‘hadi siparişi ver yarın gelsin’ der.Ben de ince eleyip sık dokuyan tiplerdenim.Özelliklerine, yapılan yorumlarına tek tek bakarım.Bu yüzden bir ürünü almam en az 3 gün sürer.Ama dediğim gibi o gece eşimin isyanlarına dayanamadım.Ufak bir incelemeden sonra Motorola Blink-1 marka bebek güvenlik kamerasını aldık.

Ben aldığımız kameranın özelliklerini anlatmadan önce bir bebek güvenlik kamerasında olması gereken özellikleri vurgulamak istiyorum.

  • bebek kamerasında bağlantı elektrikten yapılmalı, wifi özelliği geniş kapsamlı olmamalı ki bebekler bundan etkilenmesin
  • bağlantılar hem telefon/tabletten hem de bilgisayardan olmalı
  • kesinlikle gece görüşü olmalı
  • sese duyarlı alarmı olmalı
  • görüş açısı geniş olmalı (gündüz oyunlarında bebeğinizi takip etmek isteyebilirsiniz)
  • kolay monte olup kablo fazlalığı olmamalı

bebek kamerası için ihtiyaçlar böyleyken bakalım bizim aldığımız Motorola Blink-1 bu ihtiyaçları karşılıyor mu?

  • maalesef elektrikten bağlanmıyor. kendi wifisi var.evdeki internetimiz aracığıyla bağlanıyor. internetin çekmediği zamanlarda bazen görüntü yavaşlarken bazen de kamera kapanıyor. üstelik bu evin içinde bile oluyor.yani çok çok güçlü internet çekim gücüne ihtiyacınız var.
  • Motorola Blink-1 hem telefon/tabletten hem de bilgisayardan bağlanabiliyor fakat kurulum aşamasında sadece telefon/tablet kullanabiliyorsunuz.kurduktan sonra motorolanın kendi sitesi aracılığıyla bilgisayar üzerinden bebeğinizin odasını izleyebiliyorsunuz.bu bende büyük bir güvensizlik oluşturdu.bana göre siteden değil ek bir uygulama indirdikten sonra bilgisayar üzerinden izlenebilmeliydi.üstelik bilgisayarda daha kötü bir görüntü var. ses almak imkansız.kesik kesik ses geliyor.sinir bozuyor.
  • Motorola Blink-1 gece görüşü olarak benden geçer not aldı.
  • Motorolanın ses düzeyi çok gelişmiş.bebeğin nefesini dahi duyabiliyoruz hatta komşuların sesini bile duyuyoruz desem abartmış olmam.bununla birlikte bünyesindeki sese duyarlı alarmı bebeğiniz ağladığında telefonn/ tablete uyarı göndererek bebeği kontrol etmenizi sağlıyor.
  • kamera 180 derece dönebilen yuvarlak bir tasarıma sahip.telefon/tablet ya da bilgisayardan görüş açısını kontrol edebiliyorsunuz.
  • çok ama çok kolay monte oluyor.üstelik kurulumda çok basit. kablosu çok kısa.görüş alanını genişletmek amacıyla biz tavana yakın bir noktaya monteledik.kablo kısa geldi uzatma kullandık. uzatmayı saklamak için başka bir şey kullandık felan felan.kabloyu biraz uzatmalılar.

Bu kamerada bir kaç kullanışlı bir kaç ta gereksiz özellik var.

  • kamera sayesinde karşılıklı konuşabiliyorsunuz.hatta ben bir kaç sefer telefonun şarjını bitirip kenarda köşede unutunca bebek odasından gelen ‘telefonuna bak’sesiyle irkilmişimdir. eşim oradan ulaşabiliyor bize 🙂 bazen de Batıyla oynarken babası kamera aracılığıyla bize katılabiliyor.hatta Batıya sorduğum baba nerde sorusu kamera gösterilerek cevaplanıyor 🙂
  • melodi özelliği var.bebeğiniz uyumaya çalışırken oradan ninni dinletebiliyorsunuz.ben tınılarını beğenmediğim için hiç kullanmadım.
  • fotoğraf ve video kaydı yapabiliyorsunuz.bebeğiniz garip bir şekilde uyurken fotoğrafını çekip anı olarak saklayabilirsiniz 🙂 ya da bakıcının hoş olmayan bir davranışını kaydedip dava açabilirsiniz 🙂
  • 20160415_233906

    garip uyuma teknikleri ve gece görüşü

     

  • oda ısısı göstergesi mevcut. yalnız 1-2 derece fazla gösteriyor.çok güvenmeyin.
  • birden fazla kamerayla evi donatırsanız aynı uygulama üzerinden onları kolaylıkla takip edip müdahale edebiliyorsunuz.

bizim görüşlerimiz bu kadar bir tane de gündüz çekimlerinden paylaşayım. sizi videoyla tanıtıma bırakıp kaçıyorum.umarım yardımcı olabilmişimdir.

20160415_135858

evet birara yastıkla uyuyorduk.reflüsü var bebeğimin ama artık yastık kullanmıyoruz.yatağı alttan yükselttik.

Bir Cevap Yazın

