Basit Bebek Pantolonu Nasıl Dikilir?

Evet bu yazı da bebeğine giysi yetiştiremeyen annelere basitçe kendi pantalonumuzu dikmeyi göstereceğim.

Öncelikle referans için beğendiğiniz bir bebek pantolonunu seçin.

IMG_0001

Bantlayarak A4 kağıtlarını birleştirin

A4 kağıtlarını yapıştırarak birleştirin.

IMG_0002

Pantalonu kağıdın üzerine yan şekilde koyun.Ağ kısmını tam almalısınız.Dikkat edin bebek pantolonlarının arka kısmı ön kısmına göre daha uzundur.bu yüzden bir tane önden bir tane de arkadan örnek alarak şablon çizmelisiniz. burada dikkat etmeniz gereken konu şablonların ağ kısımlarının birbirine denk gelmesi gerek.bu yüzden ilk çizdiğiniz şablonu cetvel ve mesura yardımıyla düzelttikten sonra diğer şablonu düzeltirken ilk şablonun ağ kısmını diğerine denk getirerek çizmelisiniz.

Benim referans aldığım modelde ağ kısmı ayrı bir parça içeriyor ve ben bu parçanın çocuğu rahat ettirdiğini düşünüyorum.oturup kalkarken kasmıyor.

IMG_0004

cetvel ve mesura ile çiziminizi düzeltin

 

ben ağ kısmı içinde bir şablon çıkarttım.

IMG_0005

hazırladığız şablonları mutlaka adlandırın

Şimdi seçtiğiniz kumaşa şablonları yerleştirip çizin.Ben sıcak tutması açısından polar kumaş kullandım.bu yüzden kumaşın tersini düzünü gözetmedim.siz tersi ve düzü kendini belli eden bir kumaş kullanacaksanız bu konuya dikkat edin.şablonu çizdiğiniz bölüm kumaşın ters bölümü olmalıdır.

IMG_0006

çizmek için sabun kullanabilirsiniz

Çıkartığımız şablonlardan ikişer adet kumaş kesmeniz gerekiyor.yani iki ön bacak ve iki arka bacak olacak.benim modelimde ekstradan iki ağ bölümü de var.

IMG_0007

Kırmızı çizgiyle belirtilen yerlerden dikin

Artık geldik dikim kısmına.Ben profesyonel bir terzi değilim.Hangi yöntem kolayıma geliyorsa onu yaptım.Belki daha farklı bir dikiş yöntemi vardır, bilmiyorum. ben bir arka bacak ile bir ön bacağı birleştirip dış kısımlarından diktim.sonra onları birleştirdim.en son ağ kısmını da dikip kemer ve paça kısmını diktim.

IMG_0010

ağ kısmının sadece alt bölgesini dikin

IMG_0012

IMG_0013

işte bu kadar !

Paça kısmında sadece katlayıp dikerken. kemer kısmına lastik geçirdim.benim kumaşım siyah olduğu için sırf renk katsın diye oğlumun kullanmadığı ayakkabısından aldığım sarı bağcığı kullandım.

işte bu kadar.Bir kaç saat içinde yepyeni bir pantolon!

Umarım beğenmişsinizdir.Esen kalın.

Bir Cevap Yazın

