Yıkanabilir Bebek Bezi Macerası-1

Bebeklerini ve çevreyi düşünen anneler günümüzde gittikçe sayısını artırmakta.Ben bu yazımda hazır bezlerin bebeklere ve çevreye verdiği zararı anlatmayacağım.Bu farkındalığı edinmiş annelere yardım amacıyla (kendim de dahil olmak üzere) yıkanabilir bebek bezini evimizde nasıl dikebiliriz, onu paylaşacağım.Benim bu girişimim aylar sürdü.Önce satın alayım dedim.Yurtdışından temin edilen bezler gerçekten pahalı ki yeni doğmuş bir bebek günde yaklaşık 7-8 bez kirletiyor.Bu da toplamda 250-600 tl gibi tek seferlik bir masrafa neden oluyor. Ben bu masrafı karşılayamadım.Bu yüzden yaklaşık 7 ay hazır bez kullandım ama sürekli yıkanabilir bezleri araştırdım.Sizlerle bu maceramı paylaşmak istiyorum.

Çıtçıt sistemi

Yeni doğandan tuvalet eğitimine kadar çıtçıtlarla boy ayarı nasıl yapılır?

blog-001

 

Öncelikle bezi biraz tarif edelim

Bezin en dışında su geçirmez kumaş bulunuyor.bunlar çok çeşitli desenlere sahip olabiliyor,bebeğinizin totosu o kadar şirin duruyor ki hemen yaz gelse de cıbıl cıbıl dolaşsa istiyorsunuz 🙂

İç kısmında %100 pamuklu bir kumaş var.Bu bebeğin tenini tahrişten koruyor.

Bezler plastik çıtçıtlarla kapanıyor.Çoğu hazır satılan yıkanabilir bezler ayarlanabilir çıtçıtlarla ilk doğumdan tuvalet eğitimine kadar kullanım imkanı sunuyor.

Bir kaç bezde (charlie banana, alva baby) bacak boylarını ayarlamak için ayarlanabilir lastik (bildiğimiz ilikli lastik) kullanılıyor.Böylece sızma probleminin önüne geçmiş bulunuyor.

İç pedleri de pamuklu kumaşa sarılı mikrofiber bezden yapılıyor.

Şimdi gelelim ben dikerken hangi malzemelere ihtiyaç duydum?

  • Şablon (ben ayarlanabilir lastikleri olsun istediğim için çok araştırdım.siz o lastiğe ihtiyaç duymuyorsanız, googledan baby diaper patern diye aratabilirsiniz.ben şu siteden buldum.bu gavurca yazılmış bize direk linki versen diyenlere şurdan gelsin. )
su geçirmez kumaş

Bursa Kumaş Pazarından aldığım su geçirmez kumaş

  • Su geçirmez kumaş (benim ilk okuduğumda hevesimi kıran kumaş cinsiydi.nerden bulurum bunu diye bayağı bi kafa yormuştum.Bu işin olmazsa olmazıydı.önce Alez kumaşı işimi görür diye düşündüm.Şu site satışını yapıyor. ben ankaradaki Bursa Kumaş Pazarından Çantalar ve yağmurluklar için satılan bir kumaş buldum.görünce çok mutlu oldum.Emin olamadım hatta üzerine su döküp denedim.Evet gerçekten su geçirmiyor, döktüğüm su üzerinde dans ediyordu 🙂 )
%100 pamuklu bebek kumaşı

%100 pamuklu bebek kumaşı

  • Desenli bebek kumaşı  (herhangi desenli bir kumaş olabilir.Ben % 100 pamuklu kumaş tercih ettim.)
  • İç kumaş (%100 pamuklu kumaş olmasına dikkat edin)
  • Ayarlanabilir Lastik (büyük konfeksiyonlarda bulabilirsiniz)
  • Plastik Çıtçıt (İşte geldik zurnanın zırt dediği yere.Anacım yok, satılmıyor bu çıtçıt burada.İstanbulda olsam kesin bulurdum.bütün büyük düğmecilere baktım.yurtdışında satılıyor.hem de pensesiyle birlikte yaklaşık 40 tlye alınabiliyor.netten bakınca toptan satışlarını buldum.mail attım.temin edebilirsem.ve isteyen olursa seve seve gönderirim.)
  • Küçük düğme (lastikleri sabitlemek için kullanacağız)
  • Tabiki dikiş makinesi (merak etmeyin benim de makinem yok.terzilerden metresi 1,5- 2 tlden dikeceklerine dair fiyat aldım.)

Bugün malzemeleri temin ettim.yazının devamında dikiş işlemlerini detaylı olarak paylaşacağım.

Esen kalın,lütfen takipte olun 🙂

 

 

9 thoughts on “Yıkanabilir Bebek Bezi Macerası-1

    1. Sevgili Pınar, maceramızın ikinci bölümü haftaya geliyor.malzeme sıkıntısı ve hastalıklar.bebeğimin memeyi reddetmesi gibi sorunlar yaşayınca biraz gecikti.lütfen beklemede kal 🙂

      Beğen

    1. merhaba , benim hazirladigim ürün bebek bezidir. alıştırma kilodu olarak kullanılır mi bilmem, belki olur! yazımda da vurguladığım gibi kumascilarda sızdırmaz/yağmurluk gibi araştırmalarla bulabilirsiniz.

      Beğen

    2. Merhaba Ozan, yanlış anlaşılma olmasın bunlar alıştırma külodu değildir. tuvalet eğitimi almamışküçük bebekler için yıkanabilir bezdir. kumaş bütün kumaşçılarda su geçirmez kumaş olarak satılır.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

